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We aim the best team with handmade solar car in the world. 私達は、自作ソーラーカーで世界一を目指します!

Information・ソーラーカー情報Technology Information

KIT Golden Eagle 5 [5th car・5号車]

Class・クラス

Suzuka : Olympia class
ソーラーカーレース鈴鹿:オリンピアクラス

Specifications for Suzuka

Length, Width, High
全長,全幅,全高
3970×1760×1212 [mm] Kanazawa_material金沢マテリアル
Track, Wheel Base
トレッド, ホイールベース
1350[mm], 1800[mm]
Weight
車両重量
158[kg](without driver)
Brake system
ブレーキ
Hydraulic disc 2 circuits
油圧式ディスク 2回路
NISSIN 日信工業, BERINGERデビルテクニカ
Wheel
ホイール
Magnesium forging・マグネシウム鍛造 14inch TAN-EI-SYA, TAN-EI-SYA WHEEL SUPPLY
Tires
タイヤ
SLR93 IRC
Solar Array
太陽電池
Single crystal sillicon 978[W] 18.9[%]
単結晶シリコン型
KIS
MPPT
太陽電池最大電力点追尾装置
8ch Step up converter
8チャンネル、昇圧型
TDK Lambda
Battery
バッテリ
Lithyum Polymer 15[kg] 3.7[kWh]
制御弁鉛蓄電池
NOMURA COPR. 野村商会
Motor
モーター
DC brushless, 500[W] Front 2 drive
DCブラシレス フロント2輪駆動
Totoku-Toryo東特塗料
Motor Controller
モーターコントローラ
Using Interigent Power Module, PWM
IPM使用,PWM駆動
KIT Special
Monitoring system
モニタリングシステム
Measuring and Telemetry
計測・表示
PFU LIMITED

KIT Golden Eagle 4 [4th car・4号車]

Class・クラス

Suzuka : CHALLENGE class
ソーラーカーレース鈴鹿:チャレンジクラス

Definitive Specifications

Length, Width, High
全長,全幅,全高
4700×1500×850 [mm]
Track, Wheel Base
トレッド, ホイールベース
1200[mm], 1900[mm]
Weight
車両重量
180[kg](without driver)
Brake system
ブレーキ
Front: Hydraulic disc, Rear:Regenerative brake
前:油圧式ディスク、後:電力回生ブレーキ
Wheel
ホイール
Magnesium forging・マグネシウム鍛造 14inch TAN-EI-SYA
Tires
タイヤ
SLR93 IRC
Solar Array
太陽電池
Single crystal sillicon 798[W] 17[%]
単結晶シリコン型
MSK, SUMPOWER
MPPT
太陽電池最大電力点追尾装置
5ch Step up converter
5チャンネル、昇圧型
Battery
バッテリ
Lead-acid FPX12240H
制御弁鉛蓄電池
FURUKAWA 古河電池
Motor
モーター
DC brushless, 1.5[kW] Rear 2 drive
DCブラシレス リア2輪駆動
KIT Special
Motor Controller
モーターコントローラ
Use Interigent Power Module, PWM
IPM使用,PWM駆動
KIT Special

KIT Golden Eagle [3rd car・3号車]

Class・クラス

World Solar Challenge :
ワールドソーラーチャレンジ:
Suzuka : DREAM class
ソーラーカーレース鈴鹿:DREAMクラス

Specifications for World Solar Challenge 1999

Length, Width, High
全長,全幅,全高
5000×2000×1000[mm]
Track, Wheel Base
トレッド, ホイールベース
Front:1300[mm], Rear:1 wheel
Weight
車両重量
170[kg]
Brake system
ブレーキ
Front: Hydraulic drum, Rear:Regenerative brake
前:油圧式ドラム、後:電力回生ブレーキ
Wheel
ホイール
20 inch CFRP Disk GH CRAFT
Tires
タイヤ
Bias KIT prototype
バイアス、KIT スペシャル
IRC
Solar Array
太陽電池
Single crystal sillicon 1346.6[W] 16.1[%]
単結晶シリコン型
Gochermann Solar
Technology
MPPT
太陽電池最大電力点追尾装置
4ch Step up converter
4チャンネル、昇圧型
Myway
Battery
バッテリ
Silver oxide zinc battery
酸化銀亜鉛蓄電池
Motor
モーター
DC brushless, in wheel direct drive
DCブラシレス、インホイールダイレクトドライブ
NGM
Motor controller
モーター・コントローラ
KIT special using IPM
KITスペシャル、IPM使用
MITSUBISHI ELECTRIC

Golden Eagle 2 [2nd car・2号車]

Class・クラス

Suzuka : DREAM , whose former class name was TOMORROW
ソーラーカーレース鈴鹿:DREAMクラス(TOMORROW改め)

Definitive Specifications

Length, Width, High
全長,全幅,全高
5400×1800×1050 [mm]
Track, Wheel Base
トレッド, ホイールベース
Front:1200[mm], Rear:1 wheel
Weight
車両重量
220[kg]
Brake system
ブレーキ
Front: Hydraulic drum, Rear:Drum parking brake
前:油圧式ドラム、後:ドラム式サイドブレーキ
Wheels
ホイール
20 inch CFRP Disk GH CRAFT
Tires
タイヤ
Bias KIT prototype
バイアス、KIT スペシャル
IRC
Solar Array
太陽電池
Single crystal sillicon 1350[W] 15[%]
単結晶シリコン型
SHARP
MPPT
太陽電池最大電力点追尾装置
KIT Special, Step down
Battery
バッテリ
Nickel-zinc battery
ニッケル亜鉛蓄電池
YUASA
Motor
モーター
EPSON DC brushless, chain drive
エプソン DCブラシレス、チェーン駆動
EPSON

Golden Eagle [First car・1号車]

Class・クラス

Suzuka : TOMORROW class
ソーラーカーレース鈴鹿:TOMORROW クラス

Definitive Specifications

Length, Width, High
全長,全幅,全高
5400×1800×1050 [mm]
Track, Wheel Base
トレッド, ホイールベース
Front 1200[mm], Rear 1 wheel
Weight
車両重量
220 [kg] without driver
Brake system
ブレーキ
Front: Hydraulic drum, Rear:Drum parking brake
前:油圧式ドラム、後:ドラム式サイドブレーキ
Wheel
ホイール
20 inch
Tires
タイヤ
Bias KIT prototype
バイアス、KIT スペシャル
IRC
Solar Array
太陽電池
Single crystal sillicon 880[W] 15[%]
単結晶シリコン型
SHARP
MPPT
太陽電池最大電力点追尾装置
Step down converter KYOCERA
Battery
バッテリ
Nickel-zinc battery
ニッケル亜鉛蓄電池
YUASA
Motor
モーター
EPSON DC brushless, chain drive
エプソン DCブラシレス、チェーン駆動
EPSON

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〒921-8501
石川県野々市市扇ガ丘7-1

金沢工業大学
プロジェクト教育センター・夢考房




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